Timanttisen asiakaskokemuksen tekijä – Palvelumuotoilu työkaluna asiakaskokemuksen kehittämisessä
Asiakaskokemus ja palvelumuotoilu yhdessä muodostavat vaikuttavan tavan luoda asiakaskeskeistä organisaatiokulttuuria. Koulutuksemme tuo käyttöösi timanttisimmat työkalut asiakaskokemuksen kehittämiseen ja palvelumuotoilun menetelmien soveltamiseen omassa työssäsi.
Tartu tilaisuuteen ja hae mukaan!
Kenelle
Asiakaskokemuksen kehittämisestä kiinnostuneille, pk-seudulla työskenteleville.
Tutkinto
Tutkinnon osa, Asiakaskokemuksen kehittäminen ja palvelumuotoilu
Kesto
Noin 7 kk
Ajankohta
Seuraava koulutus alkaa 19.9.2025
Hinta
Osallistumismaksu oppisopimuksella opiskellessa 250€.
Hakeminen
Hakuaika: 5.5. – 24.8.2025

Palvelumuotoilu – Kenelle koulutus sopii?
Asiakaskokemuksesta ja sen parantamisesta puhutaan paljon, mutta tiedätkö, kuinka voit konkreettisesti tuottaa lisäarvoa asiakkaillesi?
Täysin uusi koulutuksemme sopii sinulle, jolla on palava halu luoda onnistuneita asiakaskokemuksia.
Koulutus soveltuu sinulle, jos positiossasi on mahdollisuus kehittää sujuvia palveluprosesseja – toimialasta ja yrityksen koosta riippumatta. Olennaista ei ole tehtävänimikkeesi: tärkeintä on, että tyytyväinen asiakas on sinulle sydämen asia ja haluat kuunnella asiakkaidesi toiveita ylittääksesi heidän odotuksensa.
Oppisopimusopiskelijoiden tulee asua tai työpaikan tulee olla pääkaupunkiseudulla.
Tutustu tutkinnon suorittaneen Henna Siltasen opiskelijatarinaan:
Koulutuksen sisältö, toteutustapa ja aikataulu
Koulutuksessa opit hyödyntämään palvelumuotoilua konkreettisena työkaluna ja kasvatat aitoa ymmärrystä asiakkaan tarpeista. Samalla pääset tutustumaan muotoiluajatteluun sekä yhteiskehittämisen eri menetelmiin ja sovellat näitä oman organisaatiosi tarpeisiin. Opit asiakasymmärryksen merkityksestä innovoinnin lähtökohtana ja pääset testaamaan ideoitasi käytännössä.
Koulutuksen aikana kehität lisäarvoa tuottavia palveluratkaisuja, joiden avulla asiakkaasi saavat jatkossa nauttia timanttisesta asiakaskokemuksesta!
Kokonaiskesto on noin 6-8 kuukautta riippuen palvelusta, jota kehität opintojesi aikana.
Koulutuksen toteutustapa:
5 toiminnallista lähikoulutuspäivää sisältäen työpajoja
Oman palvelumuotoiluprosessin toteuttaminen työpaikalla
Tutkinnon ohjauksia eri vaiheissa (Teams)
Tutustu koulutuksen alustavaan aikatauluun ja sisältöön:

Koulutuksen aikana suoritat Asiakaskokemuksen kehittäminen ja palvelumuotoilu – tutkinnon osan liiketoiminnan ammattitutkinnosta. Näytät osaamisesi laatimalla asiakaskokemuksen kehittämissuunnitelman ja toteuttamalla suunnitelmasi palvelumuotoilun keinoin.
Tutustu Asiakaskokemuksen kehittäminen ja palvelumuotoilu -tutkinnon osan perusteisiin >>
Opiskelumuodot ja koulutuksen hinta
Koulutus toteutetaan oppisopimuskoulutuksena. Oppisopimusopiskelijoiden tulee asua tai työpaikan tulee olla pääkaupunkiseudulla.
Tutkintotavoitteisena oppisopimuskoulutuksena koulutus on maksutonta.
Katso mitä oppisopimuskoulutus tarkoittaa >>
Mitä hyödyt koulutuksesta?
- Koulutuksen aikana kehität timanttista asiakaskokemusta omalla työpaikallasi palvelumuotoilun keinoin
- Kasvatat aitoa ymmärrystä asiakkaan tarpeista
- Kehität asiakkaalle lisäarvoa tuottavia palveluratkaisuja
- Opit hyödyntämään muotoiluajattelua asiakaskokemuksen kehittämisessä
- Opit yhteiskehittämisen menetelmiä
- Lisäksi suoritat liiketoiminnan ammattitutkinnon osan, Asiakaskokemuksen kehittäminen ja palvelumuotoilu
Koulutukseen hakeminen
Hakuaika koulutukseen alkaa 5.5.2025 ja päättyy 24.8.2025.
Koulutus alkaa ensimmäisellä lähipäivällä 19.9.2025.
Koulutuskumppanit ja yhteistyö
Koulutus toteutetaan yhteistyössä Stadin ammatti- ja aikuisopiston kanssa.
Koulutuksen vetäjinä toimivat Kirsi Kaunissaari ja Elina Söderlund. Kaunissaari ja Söderlund ovat kokeneita kouluttajia, joissa on laajasti kokemusta niin yksityisen, julkisen kuin kolmannenkin sektorin palvelumuotoiluprojektien toteuttamisesta.
Kirsi Kaunissaari on palvelumuotoilija ja fasilitaattori. Palvelumuotoilun kautta Kaunissaari haluaa vaikuttaa ihmisten elämänlaatuun – palveluiden ja liiketoiminnan kehittämisen yhteiskunnallista merkitystä ja vastuullisuutta unohtamatta.
Kaunissaari hyödyntää koulutuksissaan innostavia ja osallistavia menetelmiä. Palvelumuotoilua oppii vain tekemällä – koulutusten tavoitteena onkin antaa osallistujille käytännön työkaluja palvelumuotoilun toteuttamiseen omissa työyhteisössä, unohtamatta kuitenkaan palvelumuotoilun ajattelutapaa ja periaatteita.
Elina Söderlund on pedagogi ja muotoilija, joka tarkastelee maailmaa ja kokemusten piirtymistä pedagogisesta ja sosiaalipsykologisesta mindsetistä yhdistettynä muotoiluajatteluun.
Söderlund on erikoistunut julkisten palveluiden muotoiluun urapolkujen, oppimisen ja osaamisen kehittämisen painotuksella – yhdistettynä ihmisten käyttäytymisen näkökulmaan. Valmennuksissaan Söderlund tarjoaa osallistujille suoraan omaan työhön sovellettavia oppeja innostavalla ja inspiroivalla otteella.
Miksi BC?
Business College Helsinki on Suomen suurin yksityinen liiketoiminnan ja tieto- ja viestintätekniikan alojen kouluttaja. Historiamme yltää yli sadan vuoden taakse – aina vuoteen 1881 asti.
Suosituissa johtamisen ja esihenkilötyön koulutuksissamme kehityt alan huippuosaajien johdolla. Koulutuksessa hyödynnetään hyväksi todettuja toimintatapoja, työkaluja sekä moderneja oppeja esihenkilötyöstä, joiden avulla vahvistat valmiuksiasi johtaa tiimiäsi tehokkaasti, vastuullisesti ja vaikuttavasti.
Opiskelijapalautteen keskiarvomme NPS-suositteluasteikolla on erinomainen.
Yhteystiedot
Minna Lähdeaho, koulutusasiantuntija
minna.lahdeaho@bc.fi
044 775 6376